Skupina Kofola v prvom kvartáli tohto roka zvýšila tržby o 6,75 %

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Foto: Pixabay.com

Spoločnosti sa darilo najmä v Adriatickom regióne, najviac v Chorvátsku.

Tržby skupiny Kofola v prvom štvrťroku 2018 bez započítania poľského segmentu stúpli v medziročnom porovnaní o 10,9 %, so započítaním Poľska skupina zvýšila tržby o 6,75 %, teda o 3,56 milióna eur. Celkové tržby spoločnosti predstavovali za prvý kvartál tohto roka 56,5 milióna eur. Hodnota ukazovateľa zisku pred započítaním úrokov, daní a odpisov (EBITDA) vzrástla o 23,2 % na 3,83 mil. eur, čo predstavuje nárast o 722 tisíc eur. Informovala o tom v utorok spoločnosť Kofola ČeskoSlovensko v tlačovej správe.

Na českom trhu Kofola navýšila tržby o 14 %. Za týmto nárastom stoja podľa spoločnosti predovšetkým vyššie predaje nápojov Kofola, Rajec a Vinea. Na slovenskom trhu tržby Kofoly stúpli medziročne o 3,4 % a pozitívne čísla Kofola zaznamenala aj v Adriatickom regióne, kde tržby narástli o 17,2 %. Spoločnosti sa darilo predovšetkým v Chorvátsku, kde jej aktivity vygenerovali podľa firemných údajov rast tržieb rádovo o desiatky percent. „Výsledky za prvý kvartál potvrdili rastúcu tendenciu z posledného kvartálu roku 2017 a vnímame ich veľmi pozitívne. Domnievam sa, že pri súčasnom stabilne teplom počasí dávajú dôvod k optimistickému výhľadu,“ povedal finančný riaditeľ skupiny Kofola Daniel Buryš.

Spoločnosti sa darí aj na trhu zdravších potravín

Skupina Kofola rástla aj na trhu zdravších potravín. Tržby vlajkovej lode, značky UGO, narástli prostredníctvom 82 Freshbarov a Salatérií o 32,4 %. Kofola v tomto segmente v prvom kvartáli kúpila podiel 100 % v českej firme Leros. Zároveň prevzala všetky výrobné kapacity aj zamestnancov tohto tradičného českého výrobcu bylinných zmesí z liečivých rastlín. Spoločne so spoločnosťou Premium Rosa, ktorú skupina kúpila v roku 2017, tak vznikol podľa skupiny Kofola dôležitý pilier spracovávajúci bylinky, liečivé rastliny a autentické suroviny, ktoré bude možné využiť aj pre ďalšie produkty skupiny.

Nové ceny akcií?

Ako ďalej informovala spoločnosť Kofola ČeskoSlovensko v tlačovej správe, tento týždeň sa v spoločnosti koná valné zhromaždenie, ktoré bude schvaľovať vlaňajšie hospodárenie. Väčšinový vlastník Kofola ČeskoSlovensko, spoločnosť AETOS, vlastnená rodinou Samarasovcov, navrhuje navýšiť dividendu na 16,20 Kč na akciu. Pôvodne predstavenstvo navrhovalo dividendu 13,50 Kč na akciu.

Skupina Kofola je jedným z najvýznamnejších výrobcov nealkoholických nápojov so siedmimi výrobnými závodmi na piatich európskych trhoch, celkovo skupina Kofola zamestnáva viac ako 2 100 ľudí (bez ruského podniku). Do produktového portfólia spoločnosti Kofola v ČR a SR patria nápoje Kofola, pramenitá voda Rajec, rad sirupov Jupí, hroznový nápoj Vinea, detské nápoje Jupík, energetické nápoje Semtex a ďalšie tradičné československé značky Chito, Top Topic a Citro Cola.

(1 EUR = 25,488 CZK)

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať