Do projektu agrorezortu na podporu regionálnych výrobcov sa zapojilo už 166 dodávateľov

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Shopping 2411667_1280.jpg
Foto: Pixabay.com

Regionálni výrobcovia môžu na základe projektu na ich podporu dodávať potraviny do maloobchodov v okruhu 50 kilometrov. Majú pritom zjednodušené zmluvné podmienky, skrátené lehoty splatnosti faktúr i ďalšie výhody.

Ministerstvo pôdohospodárstva a rozvoja vidieka SR (MPRV SR) v pondelok vyhodnotilo prvú fázu projektu „Chcem dodávať“ na podporu regionálnych výrobcov potravín. Do tohto projektu sa zatiaľ zapojilo 166 takýchto výrobcov a projekt im pomohol prepracovať sa k väčším objemom výroby a prevádzok, čo v konečnom dôsledku znamenalo aj celkové zlepšenie ich výsledkov. Konštatovala to na tlačovej konferencii po vyhodnotení výsledkov projektu podpredsedníčka vlády a ministerka pôdohospodárstva SR Gabriela Matečná.

„Lokálne potraviny sú čerstvejšie, nemusia cestovať stovky kilometrov. Kúpou slovenských potravín tiež podporujeme lokálnu ekonomiku a zamestnanosť u nás doma. Aj preto podpora domácich potravín patrí medzi priority nášho rezortu. Za dva roky sme spustili viacero aktivít na podporu slovenských potravín. Medzi najúspešnejšie patrí práve projekt s názvom „Chcem dodávať“ na podporu lokálnych slovenských výrobkov. Výrobcovia, ktorí sa do projektu zapojili, dokázali, že dokážu na pulte doslova prevalcovať konkurenciu zo zahraničia. Len treba nabrať odvahu, zapojiť sa do projektu a začať spolupracovať,“ uviedla v pondelok Matečná.

Výsledky prichádzajú

Agrorezort projekt spustil s obchodnými reťazcami vo februári minulého roka. Lokálni výrobcovia potravín tak získali možnosť predávať svoje výrobky v okruhu do 50 kilometrov od svojej prevádzky. Majú pritom zjednodušené zmluvné podmienky, skrátené lehoty splatnosti faktúr i ďalšie výhody. „S veľkým potešením môžem konštatovať, že do projektu „Chcem dodávať“ sa zapojilo až 166 dodávateľov. Naše najoptimistickejšie odhady pritom boli okolo stovky. Týmto číslom určite nekončíme. Ešte stále je tu priestor na rozšírenie počtu dodávateľov aj sortimentu. Ďalší záujemcovia sa nám môžu stále hlásiť,“ povedal generálny riaditeľ sekcie potravinárstva a obchodu MPRV SR Milan Lapšanský.

Od februára, kedy bol projekt spustený, agrorezort vytypoval subjekty, ktoré boli najpripravenejšie a spĺňali základné podmienky obchodu, ako balenie, popisové etikety, EAN kód a vedeli zabezpečiť logistiku. Výrobca tiež musel vedieť svoj tovar zabaliť, označiť a doviezť. Dodávkami do veľkých obchodných sietí sa lokálnym dodávateľom výrazne otvorili možnosti ponúknuť tovar oveľa väčšej skupine spotrebiteľov.

Obchody chcú slovenské výrobky podporovať

Obchodné reťazce združené v Slovenskej aliancii moderného obchodu (SAMO) podľa jej predsedníčky Kataríny Fašiangovej dlhodobo podporujú slovenských producentov, malých aj veľkých. „Potenciálnym dodávateľom ponúkajú zaujímavé obchodné príležitosti a možnosť s nimi rásť. Tí dodávatelia, ktorí už s reťazcami aktívne spolupracujú, spĺňajú základné požiadavky obchodníkov, ako sú bezpečnosť produktov, stabilná kvalita, požadovaný objem a dodávky načas, ako aj konkurencieschopnú cenu. Obchodníci sa snažia vychádzať v ústrety požiadavkám zákazníkov a iniciatívne vyvíjajú vlastné programy tak, aby im ponúkli na svojich pultoch čo najširší sortiment kvalitných a čerstvých potravín pochádzajúcich zo Slovenska,“ dodala Fašiangová.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať