Predaj ochuteného nealkoholického piva zaznamenal nárast o 20 %

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať Diskusia
Beer 1379581_1920.jpg
Foto: Pixabay.com

Ochutené nealkoholické pivo je najdynamickejšie rastúcou kategóriou v slovenskom pivnom segmente.

Slováci si v roku 2017 vychutnávali pivo častejšie ako v roku 2016 a čoraz viac siahali po prémiových pivách. Obľube sa však tešili ochutené nealkoholické pivá, ktoré sa stali najdynamickejšie rastúcou kategóriou v slovenskom pivnom segmente za uplynulý rok, keď bol zaznamenaný nárast ich predaja o 20 %. Informovala o tom pivovarnícka spoločnosť Pivovary Topvar.

V segmente tradičného piva, ležiakov, sa preferencia Slovákov podľa spoločnosti Pivovary Topvar posunula k pivám vyššej stupňovitosti. Úspech zaznamenali hlavne 12 %, ale aj 11 % pivá či špeciály so stupňovitosťou vyššou ako 12 %. Slovenskí spotrebitelia tak v roku 2017 podľa spoločnosti nastúpili na vlnu prémiovejších pív. Aj keď je Slovensko pomerne malé, chute konzumentov nie sú všade rovnaké, konštatuje pivovarnícka spoločnosť. Bratislava je posunutá najviac k tradičnému pivu, najmä v prémiovejších variantoch (12 %, špeciály), na východe Slovenska hrali v roku 2017 prím beer-mixy. Z nových trendov sú podľa spoločnosti Pivovary Topvar obľúbené skôr cidery.

Obľúbené pivo z plechovky

Za uplynulý rok si Slováci obľúbili pitie piva z plechovky. Plechoviek sa totiž v roku 2017 predalo až dvakrát toľko ako sklenených fliaš. Slováci ale naďalej radi siahajú aj po čapovanom pive, ktoré sa v preferencii zákazníkov zaradilo hneď za plechovkové. „So silnejúcou dôležitosťou maloobchodného segmentu sa postupne menia aj preferencie spotrebiteľov z hľadiska typov balení – Slovensko sa profiluje k plechovkovému trhu,“ vysvetľuje obchodný riaditeľ spoločnosti Pivovary Topvar Martin Grygařík.

Ochutené nealkoholické pivo (nelakoholický radler) je najdynamickejšie rastúcou kategóriou v slovenskom pivnom segmente za rok 2017. Slováci po nealko radleri siahajú čoraz viac a vďaka tomu zaznamenal jeho predaj zhruba 20-percentný nárast. Nezaostáva však ani klasické, neochutené nealko pivo, ktorého predaj stúpol za posledný rok približne o 10 %. „Opačnému trendu podľahli alkoholické radlery. Ich spotreba klesla o viac než 10 %,“ dodal Martin Grygařík.

Akciová spoločnosť Pivovary Topvar je pivovarníckou spoločnosťou na Slovensku s viac ako 650 zamestnancami. Do portfólia jej značiek patrí Pilsner Urquell, Šariš, Velkopopovický Kozel, Radegast, Gambrinus, Topvar, Smädný Mních, Excelent, nealkoholické pivo Birell, či cider Kingswood a Frisco. Spoločnosť patrí pod Asahi Breweries Europe Group.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať Diskusia