Plzeňský Prazdroj investuje na Šariši 4,4 milióna eur

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Beer 3378136_1280.jpg
Foto: Pixabay.com

Plzenský pivovar chce prostriedky investovať do novej plechovkovej a filtračnej linky a do obnovy linky na stáčanie fľiaš v Pivovare Šariš.

Spoločnosť Plzeňský Prazdroj Slovensko plánuje na východe Slovenska investíciu vo výške 4,4 milióna eur. Plzenský pivovar chce prostriedky investovať do novej plechovkovej a filtračnej linky a do obnovy linky na stáčanie fľiaš v Pivovare Šariš. „Vďaka tejto investícii do novej plechovkovej linky zvýšime efektivitu našej výroby, a to pri udržaní všetkých pracovných miest,“ uviedol na stredajšej tlačovej besede manažér závodu Pivovar Šariš Ján Čerkala.

Začiatok prípravných prác je naplánovaný už na jeseň tohto roka. Inštalácia novej linky sa uskutoční v januári budúceho roka, pričom v plnej prevádzke bude od konca februára. Najvýraznejšou zmenou v rámci plánovanej investície je modernizácia plechovkovej linky, ktorá si vyžiada z celkovej investície 2,1 milióna eur. Jej súčasná vyťaženosť je na úrovni 90 %. Pre budúci rok je odhadovaný plán jej kapacity na zhruba 95 %. Vďaka investícii sa zvýši jej kapacita o tretinu, čo predstavuje navýšenie produkcie na 22 tisíc hektolitrov mesačne. Do novej filtračnej linky by malo smerovať 1,7 milióna eur a zvyšok peňazí chce firma použiť na výmenu strojov na linke pre stáčanie fliaš.

Plzeňský prazdroj reflektoval rast výroby Šariša

Plzeňský Prazdroj touto investíciou reflektuje na rast licenčnej výroby v Pivovare Šariš. Okrem domácich značiek Šariš, Topvar a Smädný Mních sa totiž v pivovare na východe varia aj ochutené varianty Birellu. Na novej plechovkovej linke sa budú plniť obaly všetkých spomínaných značiek s objemom 400, 500 a 550 mililitrov, určené pre slovenský a maďarský trh. „Na pivnom trhu chceme adekvátne reagovať na dopyt tak, aby sa naše pivo dostalo ku všetkým,“ vysvetlil nárast licenčnej výroby v pivovare generálny riaditeľ Plzeňského Prazdroja Grant Liversage.

Pivný trh podľa neho prešiel v ostatnom období významnými zmenami. „Preferencie zákazníkov sa významne posúvajú k ochuteným nealkoholickým pivám. To sa stalo najdynamickejšie rastúcou kategóriou uplynulého roka, kedy zaznamenalo zhruba 20-percentný nárast,“ konštatoval Liversage.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať