Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
POTRAVINÁRSTVO
Prezident Potravinárskej komory Slovenska Daniel Poturnay | SITA/Marko Erd
9. februára 2018 11:00 Naše potraviny od SITASITA

Potravinári a zahraničné obchodné reťazce sa zaviazali k férovým vzťahom

Organizácie sa zaviazali k presadzovaniu zásad správnej obchodnej praxe a transparentnému a korektnému riešeniu všetkých prípadných sporov, ktoré môžu vniknúť v každom obchodnom vzťahu.

Potravinárska komora Slovenska (PKS) a Slovenská aliancia moderného obchodu (SAMO) oficiálne podpísali vznik Iniciatívy pre férový obchod na Slovensku. Pripojením sa k európskej Supply Chain Initiative sa zaviazali k presadzovaniu zásad správnej obchodnej praxe a k transparentnému a korektnému riešeniu všetkých prípadných sporov, ktoré môžu vzniknúť v každom obchodnom vzťahu. Do piatka pristúpilo k zásadám a pravidlám férového obchodu osem členov PKS – spoločnosti Cloetta, Coca-Cola, Coca-Cola HBC, Ferrero, Mars, Mondeléz, Nestlé, Unilever – a päť členov SAMO – obchodné reťazce BILLA, Kaufland, Lidl, Metro a Tesco. Informovali o tom v piatok na tlačovej besede Potravinárska komora Slovenska a Slovenská aliancia moderného obchodu.

„Iniciatíva pre férový obchod je otvorenou platformou presadzovania zásad správnej obchodnej praxe v dodávateľsko-odberateľských vzťahoch. Až 90 % potravinového tovaru vyrobeného na Slovensku totiž predávajú obchodné reťazce a sú kľúčovým prvkom na ceste slovenskej potraviny k slovenskému spotrebiteľovi. Preto budeme aktívne komunikovať túto iniciatívu a pozývať do nej aj ďalších slovenských potravinárov, ktorí majú záujem zasadiť sa o férové vzťahy so svojimi odberateľmi,“ povedal v piatok prezident PKS Daniel Poturnay.

Snahou PKS, SAMO a ich členov je teda rozvíjať svoje podnikanie za podmienok, ktoré budú férové pre obe strany a dajú korektný rámec sporným situáciám, ktoré môžu vzniknúť v dodávateľsko-odberateľskom obchodnom vzťahu. Podporiť potravinársky priemysel na Slovensku plánujú podľa svojich vyjadrení organizácie aj dobrovoľnou spoluprácou, počúvaním zákazníka, predvídaním trendov v spotrebiteľskom správaní a výrobou takých produktov a inovácií, ktoré naplnia potreby spotrebiteľov.

SAMO na pultoch ponúka cez 200 miliónov výrobkov

Na pultoch členov Slovenskej aliancie moderného obchodu sa v každom momente ponúka približne 230 miliónov výrobkov a slovenskí potravinári sú dôležitým dodávateľom obchodu hlavne v hydinárskom, cukrovarníckom, mlynskom priemysle, či pri včelích produktoch. „Členovia SAMO pomáhajú slovenským dodávateľom, vrátane malých a stredných producentov, výsledkom čoho je medziročný nárast počtu slovenských dodávateľov od októbra 2016 v priemere až o 11 %. Za rok 2017 predali členovia SAMO potraviny pochádzajúce zo Slovenska spolu v hodnote viac ako 1,5 mld eur,“ informovala na tlačovej besede predsedníčka SAMO Katarína Fašiangová.

Iniciatíva pre férový obchod vznikla v roku 2011 na základe požiadavky európskych asociácií výrobcov a obchodníkov, aby sa dodávateľsko-odberateľské vzťahy riešili alternatívnymi spôsobmi. V roku 2013 boli na platforme Európskej komisie prijaté zásady férového podnikania a riešenia prípadných sporov a tieto zásady by sa mali aplikovať aj v rámci obchodnej praxe v jednotlivých členských krajinách EÚ. Do roku 2017 už k Iniciatíve pre férový obchod pristúpilo 380 združení a spoločností, ktoré spolu predstavujú 1 160 individuálnych spoločností po celej Európe.

Témy

Odporúčané články

Najčítanejšie za 24 hodín

Odporúčame

Zavrieť

Web obsahuje cookies. Prevádzkovateľ webu nezbiera žiadne osobné údaje, ak nie ste registrovaný. Web obsahuje prvky tretích strán. Viac k: Ochrana osobných údajov a cookies