Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
Beer 1379581_1920.jpg
Foto: Pixabay.com
2. januára 2018 15:01 Nezaradené od SITASITA

Predaj ochuteného nealkoholického piva zaznamenal nárast o 20 %

Ochutené nealkoholické pivo je najdynamickejšie rastúcou kategóriou v slovenskom pivnom segmente.

Slováci si v roku 2017 vychutnávali pivo častejšie ako v roku 2016 a čoraz viac siahali po prémiových pivách. Obľube sa však tešili ochutené nealkoholické pivá, ktoré sa stali najdynamickejšie rastúcou kategóriou v slovenskom pivnom segmente za uplynulý rok, keď bol zaznamenaný nárast ich predaja o 20 %. Informovala o tom pivovarnícka spoločnosť Pivovary Topvar.

V segmente tradičného piva, ležiakov, sa preferencia Slovákov podľa spoločnosti Pivovary Topvar posunula k pivám vyššej stupňovitosti. Úspech zaznamenali hlavne 12 %, ale aj 11 % pivá či špeciály so stupňovitosťou vyššou ako 12 %. Slovenskí spotrebitelia tak v roku 2017 podľa spoločnosti nastúpili na vlnu prémiovejších pív. Aj keď je Slovensko pomerne malé, chute konzumentov nie sú všade rovnaké, konštatuje pivovarnícka spoločnosť. Bratislava je posunutá najviac k tradičnému pivu, najmä v prémiovejších variantoch (12 %, špeciály), na východe Slovenska hrali v roku 2017 prím beer-mixy. Z nových trendov sú podľa spoločnosti Pivovary Topvar obľúbené skôr cidery.

Obľúbené pivo z plechovky

Za uplynulý rok si Slováci obľúbili pitie piva z plechovky. Plechoviek sa totiž v roku 2017 predalo až dvakrát toľko ako sklenených fliaš. Slováci ale naďalej radi siahajú aj po čapovanom pive, ktoré sa v preferencii zákazníkov zaradilo hneď za plechovkové. „So silnejúcou dôležitosťou maloobchodného segmentu sa postupne menia aj preferencie spotrebiteľov z hľadiska typov balení – Slovensko sa profiluje k plechovkovému trhu,“ vysvetľuje obchodný riaditeľ spoločnosti Pivovary Topvar Martin Grygařík.

Ochutené nealkoholické pivo (nelakoholický radler) je najdynamickejšie rastúcou kategóriou v slovenskom pivnom segmente za rok 2017. Slováci po nealko radleri siahajú čoraz viac a vďaka tomu zaznamenal jeho predaj zhruba 20-percentný nárast. Nezaostáva však ani klasické, neochutené nealko pivo, ktorého predaj stúpol za posledný rok približne o 10 %. „Opačnému trendu podľahli alkoholické radlery. Ich spotreba klesla o viac než 10 %,“ dodal Martin Grygařík.

Akciová spoločnosť Pivovary Topvar je pivovarníckou spoločnosťou na Slovensku s viac ako 650 zamestnancami. Do portfólia jej značiek patrí Pilsner Urquell, Šariš, Velkopopovický Kozel, Radegast, Gambrinus, Topvar, Smädný Mních, Excelent, nealkoholické pivo Birell, či cider Kingswood a Frisco. Spoločnosť patrí pod Asahi Breweries Europe Group.

Témy

Odporúčané články

Najčítanejšie za 24 hodín

Odporúčame

Zavrieť

Web obsahuje cookies. Prevádzkovateľ webu nezbiera žiadne osobné údaje, ak nie ste registrovaný. Web obsahuje prvky tretích strán. Viac k: Ochrana osobných údajov a cookies